Program lojalnościowy

2021-08-19

Rodzaje programów lojalnościowych

Skuteczne przyciągnięcie konsumenta do zakupów to jedno. Kolejnym wyzwaniem jest sprawienie, by stał się on lojalnym klientem, który będzie chętnie powracał i widział w tym realne korzyści.

Dlatego tak popularny jest wykorzystywany przez sklepy stacjonarne oraz e-commerce program lojalnościowy https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe. Może on przybierać różne formy w zależności od tego, jak jest skonstruowana oferta oraz w jaki sposób chce się utrzymywać kontakty z klientami. Można wyróżnić trzy główne rodzaje tego typu programów.


Programy lojalnościowe punktowe


Dokonując zakupów, każdorazowo otrzymuje się punkty, które sumują się, a po osiągnięciu konkretnej sumy można wymienić je na nagrodę. W programie lojalnościowym oczywiście udostępnia się katalog, w którym można zapoznać się z tymi rzeczami oraz ilością punktów potrzebną do ich zdobycia. Jeżeli zatem chce się otrzymać „droższy” prezent, zachęca to do kolejnych zakupów i gromadzenia punktów.


Programy lojalnościowe rabatowe


W takim przypadku nie zdobywa się punktów, a otrzymuje się zniżkę od początkowej ceny produktów. W różnych akcjach promocyjnych, rabaty mogą nakładać się również na ceny promocyjne, co wiąże się z dodatkowymi gratyfikacjami i znaczną obniżką końcowej kwoty do zapłacenia. W takim programie lojalnościowym można też zaoferować zbieranie punktów, które później wymienia się na zniżki.


Money-back - program lojalnościowy


To program, w którym w konkretnych sytuacjach otrzymuje się zwrot części wydanych pieniędzy. Klient ma wtedy realne poczucie, że zaoszczędził pieniądze, które z powrotem trafiły do jego portfela.